W codziennej pracy w biurze bardzo duże znaczenie mają stosowane przez nas narzędzia pracy. Kiedyś pracownikowi biurowemu wystarczyła jedynie kartka papieru oraz długopis (względnie także pióro) z czasem zastąpiono je kolorowymi etykietami samoprzylepnymi, które bardzo dobrze spełniają swoja funkcję w pracy biurowej. Dziś jednak ze względu na stały postęp technologiczny, a także większe wymagania pomieszczenia biurowe stały się profesjonalnymi stanowiskami pracy. Oczywiście nie każda praca biurowa będzie wymagała takich samych narzędzi. Dla przykładu na wielu stanowiskach, gdzie wykonuje się proste czynności biurowe wystarczające będą podstawowe urządzenia biurowe. Jeśli natomiast pracownik ma za zadanie wykonywanie bardziej skomplikowanych czynności (np. projektowanie czy też tworzenie tekstów) wówczas niezbędne stają się odpowiednie programy zainstalowane na komputerze czy też dostęp do Internetu. Z dostępem do Internetu wiąże się zresztą sporo niedomówień. Wielu pracodawców uważa, że pracownicy nie powinni mieć do niego dostępu w godzinach pracy ponieważ sprzyja to marnowaniu przez nich czasu. Być może jest w tym trochę prawdy, jednak warto byłoby się po prostu zastanowić nad tym kogo zatrudniamy. Przecież odpowiedzialny pracownik z pewnością będzie wiedział, po co do pracy przyszedł i solidnie wywiąże się z powierzonych mu obowiązków. Jeśli tak się nie dzieje, wówczas można spróbować zastosować nieco bardziej radykalne metody. Do nich należy chociażby reprymenda czy też nawet nagana z wpisem do akt. Jednak każdy pracodawca powinien mieć na uwadze najnowsze badania, które pokazują, że każdy pracownik musi na chwilę oderwać się od obowiązków, aby mógł się nieco „zresetować”. Taki reset bowiem wpływa bardzo pozytywnie na wykonywane zadania.